Неділя, 19.05.2024, 22:47

Психологічна служба Новогродівки

Календар
«  Січень 2014  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Головна » 2014 » Січень » 29 » Як поводити себе під час іспиту
12:00
Як поводити себе під час іспиту

Багато хто вважає: для того, щоб повністю підготуватися до іспиту, не вистачає лише однієї, останньої перед ним ночі. Це неправильно. Ви вже втомилися, і не треба себе перенапружувати. Навпаки, з вечора перестаньте готуватися, прийміть душ, прогуляйтеся. Виспіться якнайкраще, аби встати відпочивши, із відчуттям свого здоров’я, сили, з «бойовим» настроєм. Адже іспит – це своєрідна боротьба, в якій варто проявити себе, показати свої сили та здібності.

У пункт складання іспиту приходьте без запізнень, краще — за півгодини до початку тестування. Опануйте свої емоції, зберіться з думками. Сміливо заходьте до аудиторії. Не сумнівайтеся, все у вас вийде. Сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви вищі за всіх, розумніші й у вас все вийде. Зосередьтесь на словах: «Я спокійний, я абсолютно спокійний». Повторіть їх без поспіху, кілька разів. Думок відганяти не треба, оскільки це викличе додаткове напруження. На завершення стисніть руки в кулаки. Виконайте дихальні вправи:

·        Сядьте зручно;

·        Глибокий вдих через низ(4-6 секунд);

·        Затримка дихання(2-3 секунди), потім видих.

Наведемо декілька універсальних рецептів для успішної тактики виконання тестування.

Зосередьтеся! Після виконання попередньої частини тестування(заповнення бланків), коли ви з’ясували всі незрозумілі для себе моменти, спробуйте зосередитися і забути про людей довкола. Для вас мають існувати лише текст завдань і годинник, що регламентує час тесту. Кваптеся без поспіху! Жорсткі рамки часу не мають впливати на якість ваших відповідей. Перед тим, як вписати відповідь, перечитайте запитання двічі і переконайтеся, що ви правильно зрозуміли його суть.

Почніть із легких завдань! Почніть відповідати на ті запитання, в яких ви не сумніваєтеся, не зупиняйтеся на тих, які можуть викликати довгі роздуми. Тоді ви заспокоїтеся, думки стануть яснішими і чіткішими, увійдете до робочого ритму. Ви ніби звільнитеся від нервозності, і вся ваша енергія потім спрямується на складніші запитання.

Пропускайте! Треба навчитися пропускати складні або незрозумілі завдання. Памятайте: у тексті завжди знайдуться такі запитання, з якими ви неодмінно впораєтеся. Просто безглуздо недобрати балів лише тому, що ви не дійшли до «своїх» завдань, а застрягли на тих, які викликають ускладнення.

Читайте завдання до кінця! Не прагніть зрозуміти умови завдання «за першими словами» і добудувати кінцівку у власній уяві. Це певний спосіб припуститися прикрих помилок в найлегших запитаннях.

Думайте лише про поточне завдання! Коли ви бачите нове завдання, забудьте все, що було в попередньому. Зазвичай, завдання в тестах не повязані одне з одним, тому знання, які ви застосували в одному, як правило, не допомагають, а лише заважають концентруватися і правильно вирішити нове завдання. Ця порада дає й інший безцінний психологічний ефект — забудьте про невдачу в минулому завданні(якщо воно виявилося заважким). Думайте лише про те, що кожне нове завдання — це шанс набрати бали.

Виключайте! Багато завдань можна швидко вирішити, якщо не шукати одразу правильний варіант відповіді, а послідовно виключати ті, які явно не підходять. Метод виключення дозволяє сконцентрувати увагу на одному-двох варіантах, а не на всіх п’яти-семи (що набагато важче).

Заплануйте два кола! Розрахуйте час так, щоб за дві третини всього відведеного часу пройтися по всіх легких завданнях(«перше коло»). Тоді ви встигнете набрати максимум балів на легких завданнях, а потім спокійно повернетеся і подумаєте над складнішими, які спочатку довелося пропустити («друге коло»).

Перевірте! Залиште час для перевірки своєї роботи, принаймні, аби встигнути переглянути і помітити явні помилки.

Вгадуйте! Якщо ви не впевнені у виборі відповіді, але інтуїтивно можете віддати перевагу якійсь, то інтуїції слід довіряти! При цьому обирайте такий варіант, який, на ваш погляд, більш ймовірний.

Не засмучуйтеся! Прагніть виконати всі завдання, але памятайте, що на практиці це нереально. Враховуйте, що тестові завдання розраховані на максимальний рівень складності, і кількість вирішених вами завдань може виявитися цілком достатньою для гарної оцінки.

 

Тест передекзаменаційного самопочуття (на основі тесту, розробленого С. Балтівець).

1.                 Я хочу, щоб день тестування:

а) Швидше настав, і тоді я повною мірою виявлю на що я здатний;

б) нарешті минув, як страшний сон;

в) був для мене, як всі інші дні, бо це для мене нічого не змінює.

      2.         На тестуванні я відповідатиму

                  а)  на чернетці, а потім у чистовику, щоб не збитися;

                  б) зразу у чистовику;

                  в) буду сподіватися, що хтось підкаже що-небудь.

      3.         Ким би складним запитання не було, буду:

                  а) відповідати з непохитною впевненістю;

                  б) добре обдумувати кожне слово;

                  в) розгублюся і не зможу правильно відповісти.

      4.         Наближаючись до аудиторії, де проходитиме тестування, я:

                  а) більше зосереджусь, щоб утримати в пам’яті правильні відповіді;

                  б) посміхнусь інструктору, щоб йому приємніше було давати мені інструкції;

                  в) намагатимусь зручніше сісти, щоб вгамувати своє хвилювання.

      5.         До здачі бланку відповідей тестування я:

                  а) перегляну написане;

                  б) буду намагатися згадати відповіді на запитання;

                  в) думатиму про те, як оцінять мою відповідь;

     6.         Я зберуся на тестуванні і буду відповідати:

                  а) у швидкому темпі, щоб не гаяти часу;

                  б) у середньому темпі, щоб нічого не переплутати;

                  в) як уже доведеться, бо це залежатиме від запитань, які будуть у тестах.

     7.         Коли я думаю про тестування, у мене:

                  а) пече під грудьми

                  б) з’являється бажання показати, що я справді вчив і знаю матеріал.

                  в) виникає панічний страх, який мені важко подолати.

     8.         Я вважаю, що в день тестування я почуватимусь:

                  а) працездатним і витривалим;

                  б) напруженим, але здатним упоратись із завданнями;

                  в) утомленим і розбитим.

     9.        Я впевнений, що здам бланки тестування:

                  а) наприкінці всього тестування;

                  б) хвилин за 15-20 до кінця тестування;

                  в) у межах години.

     10.      Я уявляю інструктора:

                  а) похмурою і неприступною людиною;

                  б) людиною, що може бути зацікавленою моїми відповідями;

                  в) байдужою людиною;

 

Менше 10 балів. Ви завчасно зуміли себе мобілізувати і подолати передчуття напруження перед тестами.

 

Від 11 до 20 балів. Передчуття напруження перед тестами звичайно малоприємне для вас.

 

21 і більше балів. Вам треба подолати всі сої хвилювання і страхи. Ви знаєте прекрасно матеріал, тільки потрібно вчасно зібратись.

        

 

 

Переглядів: 554 | Додав: ксю | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: